.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تکرار یک حمله تروریستی؛ ردخون در شاهچراغ/ این چراغ خاموش شدنی نیست
طی روزهای گذشته دستگاه‌های امنیتی تعدادی از گروهک‌هایی که قصد عملیات تروریستی گسترده‌ای را در برخی نقاط حساس داشتند شناسایی و خنثی کردند که بزرگ‌ترین این خرابکاری‌ها مربوط به یکی از شهرهای زیارتی کشورمان بود و خوشبختانه آن حمله خنثی شد و ناکام ماند ....
طی روزهای گذشته دستگاه‌های امنیتی تعدادی از گروهک‌هایی که قصد عملیات تروریستی گسترده‌ای را در برخی نقاط حساس داشتند شناسایی و خنثی کردند که بزرگ‌ترین این خرابکاری‌ها مربوط به یکی از شهرهای زیارتی کشورمان بود و خوشبختانه آن حمله خنثی شد و ناکام ماند ....

روز گذشته و درحالی که هنوز سالگرد شهدای حمله تروریستی سال گذشته به حرم شاهچراغ(ع) فرا نرسیده است، این حرم مقدس بار دیگر مورد حمله تروریسم تکفیری قرار گرفت و تا لحظه تنظیم گزارش، یکی از خادمان حرم شهید و 7 نفر زخمی شدند. به گزارش رسانه‌های رسمی، عامل حمله حوالی ساعت 19، هنگام اذان مغرب که زائران برای برپایی نماز مغرب آماده می‌شدند، از در باب المهدی(عج) وارد صحن حرم مطهر شد. در نخستین تیراندازی، خادمان و محل اقامت آنان هدف قرار گرفت. پس از حضور تروریست مسلح در صحن، وی به تیراندازی کور مبادرت کرد که در این هنگام نیروهای امنیتی با تروریست درگیر شده و توانستند وی را خلع سلاح و بازداشت کنند. فرمانده سپاه فجر استان فارس اعلام کرد که تروریست بازداشت شده، یک اسلحه کلاشنیکف و 8 خشاب پر به همراه داشته است.

 

اسماعیل قزل سفلی، معاون سیاسی - امنیتی استانداری فارس نیز در گزارشی از ابعاد این حمله، اعلام کرد که در این حادثه یک نفر از خدام حرم شهید و هفت نفر نیز مجروح شده‌اند که حال عمومی آنها وخیم گزارش نشده است. معاون استاندار فارس در آخر بیان کرد که عامل این حادثه تروریستی تحت بازجویی قرار گرفته است.

 

در همین حال، یک منبع آگاه نیز به فارس گفت که شهید حادثه تروریستی شاهچراغ از خادمان حرم بود که بر اثر اصابت تیر به کتفش به شهادت رسید. همچنین از ۷ مجروح حادثه که به بیمارستان‌های نمازی و مسلمین شیراز منتقل شدند، 2 نفر روز گذشته مورد عمل جراحی قرار گرفتند و حال سایر مصدومان مساعد گزارش شده است.

 

حمله تروریستی اول با 13 شهید

به گزارش ایران، حمله تروریستی اول به حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) در اثنای آشوب‌های خیابانی پاییز گذشته، شامگاه چهارم آبان‌ماه 1401 رقم خورد. در جریان این حمله مسلحانه به زائران 13نفر از جمله 2 زن و کودک به شهادت رسیده و 25 نفر دیگر نیزمجروح شدند.

 

 این حمله که نشانگر اقدام جنایتکارانه فرماندهی واحد تروریسم به سرکردگی امریکا علیه ملت ایران بود، موجی از محکومیت در سطح ملی و بین‌المللی در پی داشت اما به رغم آنکه گروهک تکفیری داعش رسماً مسئولیت آن را برعهده گرفت، هیچ‌گاه از سوی دولت‌ها و رسانه‌های فارسی‌زبان متخاصم محکوم نشد. تنها چند روز بعد از این حادثه با اقدامات پیچیده اطلاعاتی، 26 نفر دیگر از افراد شبکه داعش که در جریان این حمله نقش داشتند، در نقاط مختلف کشور یا حین خروج از مرز‌های شرقی دستگیر شدند. مطابق اطلاعیه وقت وزارت اطلاعات عنصر اصلی هدایت و هماهنگ کننده عملیات در داخل کشور، تبعه جمهوری آذربایجان بود.

 

همچنین عنصر پشتیبانی کننده صحنه عملیات اول در شیراز، فردی افغانستانی به‌نام «محمد رامز رشیدی» با نام مستعار «ابوبصیر» و عامل تیراندازی در حرم مطهر به‌ نام «سبحان کمرونی» با نام مستعار «ابوعایشه» تبعه‌ تاجیکستان بود.  تروریست‌های مذکور، در استان‌های فارس، تهران، البرز، کرمان، قم و خراسان رضوی مورد تعقیب قرار گرفته و دستگیر شدند و تعدادی از آنها نیز در مرزهای شرقی و هنگام فرار از کشور بازداشت شدند. سرانجام با هلاکت عامل اصلی این حمله تروریستی در جریان عملیات اول، بامداد روز شنبه هفدهم تیرماه بود که احکام مجازات 2 نفر دیگر از عوامل حمله تروریستی اول به حرم مطهر شاهچراغ(ع)بعد از طی تشریفات قانونی در خیابان 9 دی شیراز اجرا شد و این دو نفر به دار مجازات آویخته شدند. پس از آن بود که رسانه‌هایی چون بی‌بی‌سی فارسی، ایران‌اینترنشنال، رادیو فردا، صدای امریکا و... تا چند روز نسبت به اعدام عوامل داعش ابراز ناراحتی کردند.

 

 

 

باز هم ردخون در شاهچراغ

جام جم هم در گزارشی نوشته است: حوالی ساعت ۱۹ دیروز دو فرد مسلح وارد حرم شاهچراغ شدند و اقدام به تیراندازی به سمت تعدادی از خدام و زائران حرم کردند. تروریست‌ها از سمت باب‌المهدی وارد حرم شاهچراغ شده بودند که در همان دقایق اولیه، یکی از آنها با ورود به‌موقع ماموران امنیتی و انتظامی دستگیر و عامل دیگر متواری شد. بازجویی مقدماتی از ضارب دستگیرشده در همان دقایق اولیه آغاز و همزمان در‌های حرم شاهچراغ بسته شد و کل اطراف حرم تحت‌کنترل نیروهای امنیتی برای یافتن تروریست متواری قرار گرفت.

 

شلیک ۱۱ تیر به سمت مردم 

عوامل این جنایت تروریستی دو نفر از اتباع بیگانه بودند که با سلاح کلاشینکف به سوی مردم و خدام تیراندازی کردند که متاسفانه یکی از زوار به شهادت رسید. فرمانده سپاه استان فارس هم اعلام کرد عامل دستگیرشده این جنایت هشت خشاب جنگی ــ ۲۴۰ فشنگ ــ همراه داشت که توانست فقط ۱۱ تیر را شلیک کند.  در این جنایت که داعش مسئولیت آن را برعهده گرفت، همزمان با سالگرد اتفاقات ضدامنیتی در کشورمان یادآور حفره‌های ناامنی و تجمعات ضدامنیتی ۱۴۰۱ است.

 

نقشه سوخته

البته طی روزهای گذشته دستگاه‌های امنیتی تعدادی از گروهک‌هایی که قصد عملیات تروریستی گسترده‌ای را در برخی نقاط حساس داشتند شناسایی و خنثی کردند که بزرگ‌ترین این خرابکاری‌ها مربوط به یکی از شهرهای زیارتی کشورمان بود و خوشبختانه آن حمله خنثی شد و ناکام ماند. این گزارش قرار نیست زحمات سربازان گمنام امام‌زمان(عج) را برای ایجاد امنیت در کشور نادیده بگیرد اما شنیدن خبر حمله تروریستی به شاهچراغ و پذیرش مسئولیت این حمله توسط داعش آن‌هم برای دومین‌بار در کمتر از یک‌سال بیش از شرارت تکفیری‌ها بیانگر یک باگ امنیتی در استان فارس است. تکرار این حادثه تروریستی در حرم شاهچراغ شیراز حکایت از پروژه گسترده دشمنان ایران و غفلت ما دارد و این نفوذ مجدد به فضاهای مردمی به این زودی‌ها سرد نمی‌شود، چراکه دشمن با نقشه قبلی و سوخته خود دوباره ما را داغدار کرد اما تردیدی نیست که ناامن‌ساختن اماکن مذهبی تکه‌ای از پازل وهابیون و بهایی‌هاست که با دست داعشیان اجرا می‌شود. همچنین اسامی اسماعیل مقدس، محمدحسین زارع، عباس عباسی، علی‌ کاظم کرم‌علی، غلامعباس عباسی، محمد جهانگیری و امیر زارع به‌عنوان مجروحان این حادثه تروریستی اعلام شدند.

 

 دستور رئیس شورای امنیت به استاندار فارس

احمد وحیدی شامگاه دیشب در تماس تلفنی با استاندار فارس، ضمن دریافت آخرین جزئیات از عملیات تروریستی در حرم شاهچراغ در شیراز، دستور فوری جهت بررسی فوری ابعاد این حادثه تروریستی را صادر و به محمدهادی ایمانیه ابلاغ کرد. رئیس شورای امنیت کشور در این تماس تلفنی، به استاندار فارس تاکید کرد که در هماهنگی با سایر دستگاه‌های ذی‌ربط، تدابیر لازم را برای حفظ آرامش اجتماعی و همچنین پیگرد عوامل عملیات تروریستی انجام‌شده در عصر یکشنبه به‌عمل‌آورند. 

   

امنیت برقرار است

درحال‌حاضر با وجود این‌که نیروهای امنیتی و نظامی در منطقه حضور دارند و امنیت در اطراف حرم برقرار است به‌طوری‌که نماز صبح به‌طور جماعت در حرم برگزار شد اما فارغ از همه این مسائل ضروری است تا دستگیری عامل یا عوامل دیگر این جنایت تیم‌های امنیتی هوشمندانه با این موارد تروریستی برخورد کنند.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.076 seconds.